Siekiant apsaugoti keleivius, automobilyje naudojamos įvairios technologijos ir su sauga susiję įtaisai. Pavyzdžiui, kėbulo konstrukcija sukurta taip, kad sugertų smūgio energiją. Net ir neseniai išpopuliarėjusi pažangi vairuotojo pagalbos sistema (ADAS) ne tik pagerina vairavimo patogumą, bet ir tapo svarbia saugumo konfigūracija. Tačiau pati pagrindinė ir svarbiausia saugos apsaugos konfigūracija yra saugos diržas iroro pagalvėNuo oficialaus automobilių oro pagalvių pritaikymo devintajame dešimtmetyje jos išgelbėjo daugybę gyvybių. Neperdėsiu teigti, kad oro pagalvės yra automobilių saugos sistemos pagrindas. Pažvelkime į oro pagalvių istoriją ir ateitį.
Važiuojant automobiliu, oro pagalvių sistema aptinka išorinį smūgį, o jos aktyvavimo procesas turi vykti keliais etapais. Pirma, sistemos komponentų susidūrimo jutiklisoro pagalvėSistema aptinka susidūrimo stiprumą, o jutiklių diagnostikos modulis (SDM) nustato, ar išskleisti oro pagalvę, remdamasis jutiklio aptikta smūgio energijos informacija. Jei taip, valdymo signalas perduodamas į oro pagalvės pripūtimo įrenginį. Šiuo metu cheminės medžiagos dujų generatoriuje patiria cheminę reakciją ir gamina aukšto slėgio dujas, kurios pripildomos oro pagalvės mazge paslėptą oro pagalvę, todėl oro pagalvė akimirksniu išsiplečia ir išsiskleidžia. Kad keleiviai neatsitrenktų į vairą ar prietaisų skydelį, visas oro pagalvės pripūtimo ir išskleidimo procesas turi būti atliktas per labai trumpą laiką, maždaug per 0,03–0,05 sekundės.
Siekiant užtikrinti saugumą, nuolat tobulinamos oro pagalvės
Pirmosios kartos oro pagalvės atitinka ankstyvojo technologijų plėtros etapo tikslą – įvykus išoriniam susidūrimui, oro pagalvės naudojamos tam, kad saugos diržus prisisegusių keleivių viršutinė kūno dalis neatsitrenktų į vairą ar prietaisų skydelį. Tačiau dėl didelio slėgio, kai oro pagalvė išsiskleidžia, ji gali sužaloti mažas moteris ar vaikus.
Po to pirmosios kartos oro pagalvių trūkumai buvo nuolat tobulinami, ir atsirado antrosios kartos dekompresinė oro pagalvių sistema. Dekompresinė oro pagalvė sumažina pirmosios kartos oro pagalvių sistemos pripūtimo slėgį (apie 30 %) ir sumažina smūgio jėgą, susidarančią oro pagalvei išsiskleidus. Tačiau šio tipo oro pagalvės santykinai sumažina didesnių keleivių apsaugą, todėl naujo tipo oro pagalvių, galinčių kompensuoti šį trūkumą, sukūrimas tapo neatidėliotina problema, kurią reikia išspręsti.
Trečiosios kartos oro pagalvė dar vadinama „dvigubos pakopos“ arba „išmaniąja“ oro pagalve.oro pagalvėDidžiausias jo bruožas yra tas, kad valdymo metodas keičiamas pagal jutiklio aptiktą informaciją. Transporto priemonėje sumontuoti jutikliai gali aptikti, ar keleivis segi saugos diržą, išorinį susidūrimo greitį ir kitą būtiną informaciją. Valdiklis naudoja šią informaciją išsamiems skaičiavimams ir reguliuoja oro pagalvės išsiskleidimo laiką bei stiprumą.
Šiuo metu plačiausiai naudojamas yra 4-osios kartos „Advanced“oro pagalvėKeletas ant sėdynės sumontuotų jutiklių naudojami keleivio padėčiai sėdynėje, taip pat išsamiai informacijai apie keleivio kūno sudėjimą ir svorį aptikti, ir, naudojant šią informaciją, apskaičiuoti ir nustatyti, ar reikia išskleisti oro pagalvę ir koks yra išsiplėtimo slėgis, o tai labai pagerina keleivių saugumą.
Nuo pat atsiradimo iki šių dienų oro pagalvės neabejotinai buvo vertinamos kaip nepakeičiama keleivių saugos konfigūracija. Įvairūs gamintojai taip pat įsipareigojo kurti naujas oro pagalvių technologijas ir toliau plečia jų taikymo sritį. Net ir autonominių transporto priemonių eroje oro pagalvės visada užims geriausią vietą keleiviams apsaugoti.
Siekdami patenkinti sparčiai augančią pasaulinę pažangių oro pagalvių gaminių paklausą, oro pagalvių tiekėjai ieškooro pagalvių pjovimo įrangakuris gali ne tik padidinti gamybos pajėgumus, bet ir atitikti griežtus pjovimo kokybės standartus. Vis daugiau gamintojų renkasilazerinio pjovimo staklėsoro pagalvėms išpjauti.
Lazerinis pjovimassiūlo daug privalumų ir leidžia pasiekti didelį našumą: gamybos greitį, labai tikslų darbą, minimalią medžiagos deformaciją arba jos nebuvimą, nereikia jokių įrankių, nėra tiesioginio kontakto su medžiaga, saugumą ir procesų automatizavimą...